Penyembuhan Melalui Minyak

Penyembuhan Melalui Minyak

Kenaikan kos penjagaan kesihatan memaksa orang untuk mencari cara-cara alternatif penyembuhan. Walaupun ubat-ubatan farmaseutikal mendapat terlalu mahal. Dadah kesan sampingan yang pelbagai adalah terlalu berisiko juga.

Aromaterapi yang semakin meningkat dalam penggunaan dan populariti. Ia adalah cara semula jadi penyembuhan melalui menggunakan keupayaan badan-badan 'untuk sembuh. Kuasa-kuasa penyembuhan yang dicetuskan melalui penggunaan minyak ini.

Minyak pati datang daripada tumbuh-tumbuhan sedang suling dan mengumpul minyak pekat. Mereka boleh diekstrak daripada keseluruhan loji atau hanya daun atau bunga. Masing-masing mempunyai ia kegunaan sendiri dan hartanah.

Terdapat pelbagai cara yang mereka boleh digunakan untuk penyembuhan. Ia boleh diambil sebagai makanan dalam badan atau disebarkan ke udara. Ia juga boleh diurut ke dalam kulit. Ini boleh dilakukan dengan hanya minyak pekat atau ia boleh dicampur dengan minyak pembawa atau losyen.

Terdapat beratus-ratus minyak pati di dalam dunia. Setiap seorang mempunyai kegunaan sendiri dan kebolehan. Kerana ia akan menjadi terlalu panjang untuk menulis tentang setiap satu, artikel ini akan bercakap tentang tiga minyak: lavender, lemon, dan ylang ylang.

Lavender dikatakan minyak semua guna. Ia datang dari bunga lavender ini. Baunya mempunyai kesan menenangkan, yang menjadikan ia sesuai untuk bantuan tidur. Menyeka satu atau dua titik di atas bantal akan berehat badan dan minda.

Lemon diekstrak daripada bunga pokok limau atau daun. Ia mempunyai kuasa pembersihan yang besar untuk rawatan jerawat. Minyak lemon juga boleh melegakan sakit kepala.

Ylang ylang dikatakan pengganti yang lebih murah untuk minyak melati. Ylang ylang minyak digunakan sebagai afrodisiak untuk menenangkan mati pucuk dan hati dingin. Bunga-bunga ylang ylang tersebar di katil pasangan baru berkahwin di India.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar