Dawa-Ul-Misk Motadil Jawaharwali - A Drug Klasik Unani Untuk Jantung Arrhythmia

Dawa-Ul-Misk Motadil Jawaharwali - A Drug Klasik Unani Untuk Jantung Arrhythmia

Dawa-ul-Misk adalah pelbagai guna klasik penggubalan farmakope Unani yang terdiri daripada herba, buah-buahan, buah-buahan kering, mineral (kushtas) dan distillates.It digunakan secara meluas dalam Unani (Hakimi) sistem ubat-ubatan alternatif kebanyakannya sebagai tonik jantung untuk aritmia dan dalam proses pemulihan (tempoh pemulihan selepas penyakit yang serius / pembedahan).

Ia datang dalam tiga bentuk yang berbeza iaitu: Har (panas), Barid (sejuk) dan motadail (normal) bergantung kepada kesannya (Taseer) yang dihasilkan pada badan. Juga ia mempunyai dua jenis; Dawa-ul sada Misk dan Jawaharwali (kerana ia mengandungi mutiara & kuarza - Jawahars), kemudian menjadi lebih kuat dan terkenal.

Kegunaan:

Ia mempunyai pelbagai kegunaan terapeutik; ia amat berguna dalam mengukuhkan otak dan sistem saraf, meningkatkan daya ingatan dan penglihatan, menyembuhkan migrain dan resdung, dan menyediakan stamina dan kekuatan kepada badan terutama selepas penyakit.

Ia amat berkesan dalam membetulkan denyutan jantung / tidak selesa / aritmia dan mengukuhkan system.it peredaran darah juga dikatakan pembentukan kenaikan darah.

Petunjuk:

Anemia, kelesuan umum, kehilangan memori, debaran jantung, Sesak nafas dan penglihatan yang lemah.

Kandungan:

Berikut adalah bahan-bahan utama seperti Pharmacopia Unani:

Bracteatum Onosma, Embilica Officinalis, Portulaca oleracea, Rosa indica, Cinnamomum officinalis, heamatodes Salvia, Doronicum hokeri, Nepta hindostana, periata pamellia, Elettaria cardamomum, arunbinaces Bambusa, Pistacia lentiscus, Berveris aristata, album santalium, Kashnees khuskh, Pterocarpus santallium, Muskh, shell tiram, kerajang perak, gula dan madu.

Perkataan-hati: kerana ia mempunyai logam berat mahal dan mutiara di dalamnya yang dirawat dengan cara yang khas untuk menjadi sesuai untuk kegunaan manusia, ia perlu diambil dari syarikat ubat Unani bereputasi kualiti yang baik atau Hakims dalam dos yang disyorkan sahaja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar