Hidup Dengan Kelemumur

Hidup Dengan Kelemumur

Kelemumur adalah satu keadaan dermatologi sangat biasa yang mencipta kepingan kulit mati di kepala anda. Walaupun kelemumur boleh berlaku di bahagian-bahagian yang berlainan di badan ia adalah yang paling biasa dijumpai pada kulit kepala. Kelemumur adalah sederhana dari segi tahap tetapi hidup dengan kelemumur boleh agak masalah. Ramai orang mencuba pelbagai produk yang berbeza dan rawatan untuk mengubati kelemumur. Walau bagaimanapun ia sentiasa seolah-olah berulang sama ada itu adalah kerana jenis tertentu makanan atau perubahan cuaca. Oleh itu banyak orang menyerah mencari penawar kepada masalah ini dan mula mencari jalan bagaimana mereka boleh menguruskan untuk hidup dengan keadaan ini.

Kelemumur adalah kulit mati yang ditumpahkan oleh kulit kepala. Ia adalah satu proses semula jadi melegakan sisa pada kulit kepala. Walau bagaimanapun proses semula jadi ini menyebabkan sensasi gatal menjengkelkan. Gatal-gatal mendapat semua lebih teruk apabila anda tidak mencuci rambut anda untuk jangka masa yang panjang. Malah walaupun anda tertinggal satu hari anda akan mendapati bahawa sensasi gatal-gatal terus berkembang. Tambahan pula jika anda berdiri di bawah sinar matahari, anda akan berasa seolah-olah anda mempunyai jarum mencucuk ke dalam kepala anda dan begitu juga jika anda mula berasa panas dan berpeluh pulangan gatal sensasi. Dalam beberapa kes apabila anda makan sejenis makanan tertentu terutamanya makanan pedas anda akan mendapati bahawa kenaikan gatal anda.

Akal menunjukkan bahawa anda harus mengelakkan makan semua makanan yang meningkatkan sensasi gatal anda. Tambahan pula anda juga mengelakkan kena matahari yang terlalu kerap. Ia mungkin kelihatan ganjil, tetapi cuba menggunakan payung untuk naungan diri anda dari matahari. Topi dan topi hanya akan membuat itchier kepala anda kerana ia akan menjadi panas dan berpeluh. Akhir sekali, apabila ia datang untuk hidup dengan kelemumur satu perkara yang anda perlu untuk mendapatkan digunakan untuk membasuh kepala anda secara berkala. Bagi individu yang mempunyai kelemumur yang teruk ia adalah disyorkan untuk mencuci rambut mereka setiap hari.

Sensasi gatal bukanlah masalah yang paling besar bahawa orang yang mempunyai muka kelemumur. Rasa malu sosial adalah mungkin perkara yang paling memalukan tentang masalah kelemumur. Bayangkan tindak balas yang kepingan kelemumur membangkitkan pada orang lain yang boleh melihat ia berbaring di atas bahu anda pada pakaian hitam. Walau bagaimanapun anda perlu mengelak daripada memakai pakaian hitam dan lain-lain warna gelap supaya anda tidak berakhir di dalam keadaan ini. Sebaliknya anda boleh menumpukan perhatian almari pakaian anda pada warna-warna terang dan cahaya yang tidak akan memberikan petunjuk kelemumur.

Malu sosial memang salah satu faktor terbesar yang menyebabkan orang ramai untuk mencari ubat untuk kelemumur. Walau bagaimanapun kebanyakan kali penawar ini tidak berfungsi. Pada sebelah flip kehidupan anda menjadi lebih mudah dengan membuat pilihan yang betul dan belajar bagaimana untuk hidup dengan kelemumur. Datang dan melihat apa penawar semulajadi saya untuk kelemumur adalah bagaimana untuk menghilangkan kelemumur secara semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar